Resedagboken

Hit dit och hem igen

25/1 2015 Cisco Live

leave a comment »

God morgon bloggen, nu är det dags för en liten tripp igen, denna gång till Milano för att besöka Cisco Live 2015. Just nu sitter jag och Mattias på tåget mot Arlanda med öronen pluggade med hörlurar, jag lyssnar på en podcast vad Mattias lyssnar på kan jag bara gissa. Postar väl det här i kväll om det funkar från hotellet.

Brukar ha med mig laptopen för att kunna uppdata bloggen, men den här gången tänkte jag testa med att bara använda iPaden, har fixat så jag kan få in bilderna från kameran i paddan och med lite tur få upp dem på bloggen.

Vi kom i alla fall nästan till Uppsala innan det blev problem med tåget. Fel på spåret tydligen, en timme sena till Uppsala, sen blev vi rekommenderade att ta taxi därifrån. Vi trodde att SJ hade fixat bilar, men nej då. Till Arlanda 1,5 timme sen, men nu är vi incheckade har ätit en bit och väntar på planet som är försenat.

Det är inte bara tågen som är sena idag, piloten var tvungen att starta om en dator i cockpit genom att rycka ur sladden. Men han försäkrade oss om att det inte var något viktigt system, fast en timme sena blev vi ändå från Sverige. Blev ett stressigt byte i München, inte blev det bättre av att Mattias råkade glömma biljetten på planet. Med det löste sig det med.

Inflygningen mot Milano var fantastiskt vacker, klart väder och jag hade fönsterplats med utsikt över alperna. Vi fick en liten guidning i bussen på väg till hotellet, 1 miljon personer, alpernas näst högsta berg 4600 meter (tror jag det var), m.m. Fast Milano självt är platt som en pannkaka.

Till slut sitter jag nu på hotellrummet en stund innan vi skall ut och äta middag. Har fixat internetaccess så allt är lugnt 🙂 Det var en marknad vid kanalen utanför hotellet, tyvärr höll dom precis på att packa ihop, men vi tog ett varv runt och tittade. Det kanske var tur att vi inte var här tidigare för jösses så mycket fina medeltida saker det fanns, allt från smycken till skulpturer, mycket krimskrams också, men väldigt annorlunda utbud än hemmavid.

Nu är middagen avklarad och jag är trött, skall snart krypa ner i sängen. Om någon läst min blogg förut om när jag var på Cisco Live i London så kan bilden på kvällens middag få ett sammanhang. (Blodig köttbit (några inte så värst blodig iofs))

Nu är det tidig tisdagsmorgon och jag sitter nog ensam på internetanslutningen, för nu fungerade detta mycket bättre än i går kväll. Mer om dagens äventyr senare.

Written by Dan

26 januari 2015 den 07:27

Publicerat i Milano 2015

Lämna en kommentar