Resedagboken

Hit dit och hem igen

28/1 2015 ISE ISE Baby

leave a comment »

Sitter och väntar på att frukosten skall öppna vid 7, sen iväg till mässan igen. Mitt första seminariepass är inte förrän vis 9 men jag har gett upp att slåss med internet på hotellet och bloggen måste ju uppdateras. 🙂

Körig men en mycket intressant dag, har på morgonen varit på en mycket bra dragning som gav en hel del insikter och skratt åt en riktigt stöddig amerikan. Fast han var riktigt duktig på att prata och kunde sitt ämne. Tekniken strulade en aning och den så kallade ljudteknikern fixade två ordentliga rundgångar så det pep i öronen flera timmar efteråt. Hittade en papperslapp på hotellet som jag klottrade fullt med olästa anteckningar. Papperslösa samhället är nog bra, men att ta anteckningar på en iPad funkar inte.

Hoppade över mitt planerade nästa pass och gick till mässan i stället, flera intressanta saker och några totalt ointressanta. Det var två säljare som sög tag i mig och sen babblade på så jag inte tog mig därifrån. Fick därför kasta i mig lunchen vid två för att sen stressa ner på nästa föredrag.

Dagens lunch var bra, tog det vegetariska alternativet, ingen blodig köttbit där i alla fall. Var riktigt gott tortellinin med någon god fyllning. Hade med mig så mycket reklamprylar från mässan så en tjej som normalt serverade sallad erbjöd sig att hjälpa till med att bära maten. 🙂

Eftermiddagens dragning/labb, som jag fick stressa iväg till, var sådär. Kallt rum och lågt tempo. Lite svårt att förstå uppgiften också. Lite roligt dock att personen bredvid mig, som jag blev satt att arbeta med, var en gammal bekant från jobbet. När klockan var straxt efter 18 så var dagen slut. Efter att jag hämtat min jacka så stod jag och funderade på var Mattias kunde vara, hade inte sett till honom på hela dagen. Då dök han upp där mitt i garderobskön, han verkade ha haft en bra dag också.

En promenad idag till middagen, när vi kom in genom dörren till restaurangen så såg den väldigt liten ut, hade knappt fått plats 50 stående IT-nördar där. Men det visade sig att lokalen var jättestor innanför en liten dörr i slutet av rummet. Maten var helt okey, 4 rätter verkar vara någon sorts standard här. Åter igen så mätt att jag inte orkade med huvudrätten. En, enligt mig, rätt tråkig köttbit, kalv var det visst.

Sen smet jag och Mattias tillbaka till hotellet medan de andra fick kaffe, efter efterrätten. Tog en liten omväg för att få se lite mer av Milano. Mycket folk i rörelse sent på kvällen, fast det är svalt i luften.

Nu är det sovdags igen, två dagar kvar.

Written by Dan

29 januari 2015 den 09:04

Publicerat i Milano 2015

Lämna en kommentar